SPEAKING
HURRICANE PREPAREDNESS:
In pairs / groups, create a disaster plan. Agree on what to do in the event of a huge (the most powerful ever) hurricane approaching your village / town / city.
MOST IMPORTANT THING |
SECOND MOST IMPORTANT THING |
THIRD MOST IMPORTANT THING |
|
One week before |
|||
Two days before |
|||
The day before |
|||
The day of the hurricane |
|||
During the hurricane |
|||
The day after the hurricane |
After you have finished, change partners and tell each other about your ideas. Give each other advice on how to make your plans / ideas better.
Return to your original partner and use the advice you got to make your plans better.
HOMEWORK
1. VOCABULARY EXTENSION: Choose several of the words from the text. Use a dictionary or Google’s search field (or another search engine) to build up more associations / collocations of each word.
2. INTERNET: Search the Internet and find more information on Hurricane Katrina. Share your findings with your class in the next lesson.
3. STORMS: Create a fact sheet about storms and the differences between hurricanes, typhoons and cyclones. Show and explain your fact sheets to your classmates in your next lesson.
4. DIARY / JOURNAL ENTRY: Imagine you experienced a giant hurricane. Write a diary / journal entry explaining your 5-hour experience as the eye of the storm passed over your house. Read what you wrote to your classmates in your next lesson. Did you all write about similar things?
Краткое описание учебника
К числу эффективных учебных изданий относится представленный учебник. Он соответствует всем стандартам и содержит материал, который в полной мере восполняет необходимый объём знаний для этой возрастной категории учащихся.
Переходный этап из начальной школы в среднюю всегда вызывает трудности у детей. Появляются новые предметы, программа заметно усложняется и учебные требования становятся гораздо выше. Что же касается иностранного языка, то лучше всего всегда иметь под рукой «ГДЗ по Английскому языку 5 класс Учебник Starlight Углублённый уровень Баранова, Эванс, Дули Просвещение».
Верные ответы в решебнике
Программа в этом году становится сложнее, поэтому нужно очень внимательно вести себя в классе. Также увеличивается и количество тестирований. Срезы знаний ожидаются после прохождения каждой темы. С одной стороны это позволит сразу выявить образовавшиеся пробелы. Но не стоит забывать о том, что к этим проверкам нужно тоже готовиться. В итоге нагрузки, которые испытывают школьники, становятся еще больше. Решебник по английскому языку к учебнику за 5 класс авторов Барановой К. М., Дули Д., Копыловой В. В. (Starlight) позволит не только правильно и быстро сделать д/з, но и дополнительно потренироваться.
Для того чтобы у ребят не осталось никаких вопросов, авторы издания предоставили:
- верные ответы на все номера;
- детальные решения;
- доскональный перевод;
- подробные наглядные примеры.
Своевременная проработка материала позволит учащимся хорошо усвоить предмет и избежать плохих оценок. Некоторые родители для того, чтобы ребенок получил необходимые знания, записывают его на дополнительные курсы или к репетитору. Это выматывает детей и они идут на уроки уставшими. С решебником такого не произойдет, так как учащиеся смогут заниматься в удобном для себя темпе.
Олимпиада 21-22 по английскому языку 7-8 школьный этап
Выполните два задания по чтению к одному английскому тексту. Ответы автоматизированы. Их можно увидеть, нажав на кнопку Check. Ко второму заданию перейдите по стрелке. Если нужны задания по Listening и Use of English, перейдите по ссылкам.
Part 2Reading (25 minutes)Maximum points – 10Read the text below and do the tasks after it.
Hurricane Katrina and New Orleans
(1) Hurricane Katrina has been called one of the worst natural disasters in the history of the United States. (2) When the storm struck in 2005, no place was harder hit than New Orleans, Louisiana. (3) The wind tore off roofs and wooden siding like it was peeling an orange. (4) Then, the worst disaster of all happened.
(5) New Orleans is about five feet below sea level. (6) A series of levees protect the city from flood waters that might come in from lakes and the ocean. (7) But on August 29 and 30 the levees broke, and water flowed into the city. (8) Soon 80 percent of the city was covered in filthy water. (9) The water tossed cars around like toys, and homes floated from one place to another.
(10) After the storm, there was no drinking water or electricity. (11) There was little food and no way to get around except by boat. (12) The storm snuffed out the life of the city like it was blowing out a candle.
(13) Many people left New Orleans before the storm, but others did not. (14) Some older people wanted to stay and brave the storm while they had with Hurricane Betsy forty years earlier. (15) Others were too poor to pay for transportation out of harm’s way. (16) Many people watched the storm on television.
(17) People crowded together in the Superdome sports stadium and the New Orleans convention center for safety. (18) Others sought high places like highway overpasses and bridges. (19) When the storm ended, everyone had to be bused or flown out of the city until it was safe to return. (20) Many people from New Orleans moved to other parts of the United States until their city could be put back together.
Преимущества ГДЗ по английскому языку за 10 класс от Барановой
Онлайн-решебник имеет на своих страницах досконально расписанные верные ответы. Их легко отыскать по номеру задания. Используя сборник, пятиклассник сможет разобраться во всех трудных моментах предметного материала, а также:
Систематическое применение решебника даст хорошие результаты, к тому же ученик всегда будет во всеоружии перед любой проверкой знаний.
ГДЗ. Ответы к учебнику. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 7 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.
Starter module (с. 5)
Starter module (с. 6)
Work and play (с. 7)
1a Hard at work (с.
1а Hard at work (с. 9) (текст Hot jobs)
1b Hobbies (с. 10) (текст UFO hunter!)
1b Hobbies (с. 11)
1c Culture Corner (с. 12) (текст Cash in hand)
1d Culture Corner (с. 13)
1e Adventure sports (с. 14)
1e Adventure sports (с. 15)
1f Voluntary work (с. 16)
1f Voluntary work (с. 17)
1g Skills (с. 18)
1h Writing (с. 19)
1i Curricular: PSHE (с. 20)
Language in Use 1 (с. 21)
Skills 1 (с. 22)
Skills 1 (с. 23)
Russia 1 Ice diving in Lake Baikal (с. 24)
Culture and Stories (с. 25)
2a Seeing the world (с. 26)
2а Seeing the world (с. 27)
2b Times change (с. 28)
2b Times change (с. 29)
2c Culture Corner (с. 30)
2d Everyday English (с. 31)
2e Amazing performances (с. 32)
2e Amazing performances (с. 33)
2f Haunted buildings (с. 34)
2f Haunted buildings (с. 35)
2g Skills (с. 36)
2h Writing (с. 37)
2i Curricular: Science (с. 38)
Language Review 2 (с. 39)
Skills 2 (с. 40)
Skills 2 (с. 41)
Russia 2 Russian sounds: The balalaika (c. 42)
Mother Nature (с. 43)
3a Wild places (с. 44)
3а Wild places (с. 45)
3b Extreme outdoors (с. 46)
3b Extreme outdoors (с. 47)
3c Culture Corner (с. 48)
3d Everyday English (с. 49)
3e Climate change (c. 50) (тeксты c. 50-51)
3e Climate change (с. 51)
3f Survivors (с. 52)
3f Survivors (с. 53)
3g Skills (с. 54)
3h Writing (с. 55)
3i Curricular: Geography (с. 56)
Language Review 3 (с. 57)
Skills 3 (с. 58)
Skills 3 (с. 59)
Russia 3 Extreme Places: The Taiga (c. 60)
Healthy mind, healthy body (с. 61)
4a Technology and health (с. 62)
4а Technology and health (с. 63)
4b Home remedies (с. 64)
4b Home remedies (с. 65)
4c Culture Corner (с. 66)
4d Everyday English (с. 67)
4e Amazing abilities (с. 68)
4e Amazing abilities (с. 69)
4f Feeling afraid (с. 70)
4f Feeling afraid (с. 71)
4g Skills (с. 72)
4h Writing (с. 73)
4i Curricular: PSHE (с. 74)
Language in Use 4 (с. 75)
Skills 4 (с. 76)
Skills 4 (с. 77)
Russia 4 Banya: a Russian tradition (c. 78)
Life experiences (с. 79)
5a How annoying! (с. 80) (текст It’s annoying)
5а How annoying! (с. 81)
5b Culture shock (с. 82)
5b Culture shock (c. 83) (текст Steven Marshall)
5c Culture Corner (с. 84)
5d Everyday English (с. 85)
5e Be the change (с. 86) (текст A change for the better)
5e Be the change (с. 87)
5f Changes in life (с. 88)
5f Changes in life (с. 89)
5g Skills (с. 90)
5h Writing (с. 91)
5i Curricular: Science (с. 92)
Language in Use 5 (с. 93)
Skills 5 (с. 94)
Skills 5 (с. 95)
Russia 5 Ivan Kupala Day (c. 96)
Crime & community (с. 97)
6a Is it art? (с. 98) (текст Street art: Art or not?)
6а Is it art? (с. 99)
6b Crime fighters (с. 100)
6b Crime fighters (с. 101)
6c Culture Corner (с. 102)
6d Everyday English (с. 103)
6e Crime & Technology (с. 104)
6e Crime & Technology (c. 105) (текст Cybercrime)
6f Law cases (с. 106)
6f Law cases (с. 107)
6g Skills (с. 108)
6h Writing (с. 109)
6i Curricular: Citizenship (с. 110)
Language in Use 6 (с. 111)
Skills 6 (с. 112)
Skills 6 (с. 113)
Russia 6 GraFFFest (c. 114)
Revision 1 c. 115
Revision 2 c. 116
Revision 3 c. 117
Revision 4 c. 118
Revision 5 c. 119
Revision 6 c. 120
Vocabulary Bank 1
Vocabulary Bank 2
Vocabulary Bank 3
Vocabulary Bank 4
Vocabulary Bank 5
Vocabulary Bank 6
Изучаем предмет при поддержке решебника
Английский язык занимает значительное место в нашей повседневной жизни – от инструкции к любому цифровому прибору до титров аниме. Но школьник хочет прочитать, и понять интересный текст, принять участие в увлекательной дискуссии. А учебная программа требует запоминать многочисленные (достаточно скучные для ребят) правила грамматики и орфографии. В условиях постоянной нехватки времени это может перерасти в серьёзную проблему. И трудно переоценить профессиональные советы персонального помощника «ГДЗ к учебнику, английский язык за 7 класс Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В. Углублённый уровень (Просвещение)».
Издание занимает более 100 страниц, на которых авторы предлагают семикласснику изучить материал на основе разнообразных интересных тем:
Пособие содержит великолепные цветные иллюстрации, которые дополняют задания, и делают работу по-настоящему увлекательной.
Задание и ответы раздела
1) What kinds of clothes do British teenagers like wearing: comfortable cheap clothes, expensive designer outfits, second-hand clothes, modern colourful designs, brand names? Guess from the pictures. Listen, read and check.
Answer: Some British teenagers like wearing comfortable cheap clothes, but some teenagers like to have expensive designer outfits. And those who has not too much money prefer to wear second-hand clothes.
2) Read again. Who (Amy, John or Lisa):
- chooses clothes based on practical reasons? Answer: John chooses clothes based on practical reasons, because he I tends to stick to cheaper clothes that won’t rip when he falls off skateboard.
- likes to look different? Answer: Lisa likes to look different, because she thinks that Britain is a very multi-cultural place, so there are lots of different styles and trends all the time and she wants to be in such trend.
- has money to spend on trendy clothes? Answer: Amy has money to spend on trendy clothes.
- doesn’t like dressing just to impress? Answer:
- loves shopping? Answer:
3-a) Use your dictionaries to explain the phrases in bold. Then, list all the words related to places teenagers buy their clothes. Are there similar places in your country?
Этот раздел требует полной доработки. Знаете ответ? Тогда Вы можете помочь проекту! Этот раздел задания необходимо заполнить. Комментарии могут быть на странице обсуждения. |
3-b) In one minute, write as many phrases as you can with «shopping». Check in your dictionaries. Make sentences using them.
shopping spree, Sunday shopping, late-night shopping, last-minute shopping
- Let’s go on a shopping spree!
- Sunday shopping sounds like a plan!
- Let’s go on a late-night shopping adventure!
- Let’s do some last-minute shopping!
4) Take roles and interview one of the teenagers in the text.
A: So Amy, tell me, do you like to keep up with the latest fashions?
B: Of course! As a matter of fact I stay up to date with all the latest trends and fads — it’s my passion. Fashion is ever-changing and so keeping up with it is an exciting challenge, one that I thoroughly enjoy.
A: Is there any trend recently that you’ve been particularly attracted to?
B: Recently, I’ve been really into the 90s-inspired retro look. The bold colors and patterns that characterize this style are so eye-catching and fun to play with. And after all, what’s more timeless than a classic!?
A: I totally agree, fashion can be so much fun. What’s the most interesting piece of clothing you ever bought?
B: I can’t say there’s one particular piece of clothing that stands out — but I do love the clothes I get when I go shopping. You never know what you’ll find, and it’s so satisfying to discover a totally unique find at an affordable price.
5) Portfolio: What do the teenagers in your country like wearing? Where do they go shopping for clothes? How much money do they spend on clothes? Write a short paragraph.
Where do they go shopping for clothes?
Russian teenagers tend to gravitate towards trendy styles inspired by streetwear. Items like funky sneakers, baggy jeans, over-sized t-shirts and hoodies are popular amongst the youth. Some of the more daring teenagers experiment with bright colors and unique pieces that help to make their own personal fashion statement. Accessories like statement jewelry, caps and hats are often used to add a touch of individual flair.
Where do they go shopping for clothes?
Russian teenagers have a range of choices for selecting new clothes. Many popular brands are available at shopping malls, boutiques and department stores. More budget conscious teens may choose to shop at budget-friendly outlets like flea markets or second hand shops. Online stores and social media platforms also provide a plethora of options for fashion-savvy teens.
How much money do they spend on clothes?
It depends on the personal financial situation of each teenager. Some may be able to afford designer labels, while others may opt for cheaper items from budget stores. On average, teenagers in Russia tend to spend modest amounts of money on clothes but can increase their spending if they are feeling particularly fashionable.
Перевод задания и ответов
Мода в соединенном королевстве.
Погода в Соединенном королевстве, как всем давно известно, холодная и дождливая, но есть одна вещь, которая всегда хороша, это мода. Мы разговаривали с тремя подростками об их взгляде на одежду и что они любят носить.
Джон (18): «Я думаю, что я достаточно хорошо одеваюсь. Обычно я надеваю удобную одежду, это раскрывает мою индивидуальность. Я люблю кататься на скейте, поэтому большинство дней я хожу в мешковатых джинсах, кроссовках и толстовке — это свитер с капюшоном, если вы не знаете. Я не схожу с ума по брэндовским вещам и логотипам. Я предпочитаю дешевую одежду, которая не порвется, когда я упаду со скейтборда.»
Эми (17): «Я люблю носить последние тренды. Это довольно легко быть модной в эти дни, потому что много известных дизайнеров, которые делают дешевую одежду, в центральных магазинов. Я провожу много, времени и трачу много денег в магазинах, но они полны модной и доступной одежды. Так, что же должна девочка делать? Конечно же, ходить по магазинам.»
Лиза (18): Когда дело доходит до моды, мне нравиться черпать вдохновение из разных мест. Британия — это мультикультурная страна, по этому ты можешь наблюдать много разных стилей и трендов все время. Я люблю делать хорошие покупки в уличных магазинах и секонхэндах. Затем, я одеваю эту одежду с вещами, которые я купила в центральных магазинах. Вот так я всегда выделяюсь из столпы. Молодые люди сегодня очень креатины, когда дело доходит до моды, под влияние которой попадают поп звезды, а не наоборот!»
Starter Module
Изучение английского в общеобразовательных учреждениях начинается со второго года обучения и продолжается вплоть до окончания школы. Ребята совершенствуют свои умения в этой области. Знание англоязычной речи открывает большие возможности:
Все перечисленное говорит о том, что изучение языка и его хорошее знание будет полезным навыком в жизни. Ученики пятого класса, осваивая учебный курс, познакомятся с новой лексикой, которая поможет ориентироваться в различных ситуациях. В результате они смогут подробно рассказать о себе, семье, школе и описать своё времяпрепровождение. На первый взгляд кажется, что программа не совсем сложная, но есть такие темы, где без «ГДЗ по Английскому языку 5 класс Учебник Starlight Углублённый уровень Баранова К.М., Эванс В., Дули Д. Просвещение» будет крайне тяжело.
Перевод текста
Спортивные события Великобритании
A. Соревнования на лодках между Оксфордом и Кембриджем.
Соревнования на лодках — это греблевые соревнования на реке Темзе. Они проходят каждую весну на реке Темзе. Всего 18 участников (по 9 человек в каждой лодке) должны быть студентами из Оксфорда или Кембриджа. Они тренируются усердно, 6 дней в неделю в течение 6 месяцев до начала гонки.
B. Лондонский марафон.
Если тебе не хватает дыхания на пробежки за автобусом, а можешь ли ты представить себе, что значит пробежать 26 миль (42 км)? Каждый год, обычно в Апреле, это именно то, что делают около 40 000 людей, когда они принимают участие в Лондонском марафоне. Это серьезное атлетическое соревнование, которое приносит большой денежный приз победителю, но большинство участников принимают участие ради забавы или получения денег для благотворительности.
C. Королевский Эскот.
Королевский Эскот — это 5-ти дневные лошадиные бега на ипподроме Эскот в городе Беркшир. Каждый год около 300 000 людей покупают билеты, чтобы посмотреть эти гонки. Эскот очень известен людьми из богатых и знаменитых семей, а также членами из королевской семьи, но всё равно приглашают всех. Королевский Эскот — это также модное шоу. ТВ репортеры любят комментировать о том, кто во что одет, особенно на головные уборы девушек.
D. Уимблдон
Кто интересуется теннисом? Каждый июнь всемирно известный теннисный турнир проходит в Уимблдоне в Лондоне. Турнир длиться в течении двух недель. Сотни зрителей стоят в очередях часами за билетом, чтобы увидеть состязание мировых сильнейших игроков. Но сюда приходят не только, чтобы посмотреть теннис! Клубника и сливки — традиционные легкие закуски на Уимблдоне. 28 000 кг клубники и 7 000 литров сливок продается каждый год!
DISCUSSION
STUDENT A’s QUESTIONS (Do not show these to student B)
- What were your first thoughts about this headline?
- Did the headline make you want to read the article?
- What adjective would you use to describe this article?
- What do you know about hurricanes?
- What’s the difference between a hurricane, typhoon and cyclone?
- Do you think global warming has changed the power and pattern of hurricanes, typhoons etc?
- What’s the best thing to do when a hurricane is coming?
- What are the strongest winds you have ever felt?
- Do you think a huge hurricane is the scariest natural phenomenon?
- Have you ever experienced a natural disaster?
STUDENT B’s QUESTIONS (Do not show these to student A)
- Did you like reading this article?
- What did you think about what you read?
- What would you do if a giant hurricane was on its way here?
- Why do you think people choose to live in hurricane areas?
- Do you live in a part of the world affected by natural disasters?
- What would you do if your house was blown down in a hurricane?
- Would/Do you pray to God to protect you during a natural disaster?
- If you evacuated your home, would you worry about looters?
- Is your community the type that would help each other in a natural disaster?
- Did you like this discussion?
AFTER DISCUSSION: Join another partner / group and tell them what you talked about.
- What question would you like to ask about this topic?
- What was the most interesting thing you heard?
- Was there a question you didn’t like?
- Was there something you totally disagreed with?
- What did you like talking about?
- Do you want to know how anyone else answered the questions?
- Which was the most difficult question?
Back to School Ice Breaker Activities for Teens
Thanks for reading this post! I hope you found a bunch of good icebreaker questions for teens in your middle school or high school classroom.
I would encourage you to check out this fun bundle of back-to-school (or anytime of the year) ice breaker and getting-to-know-you activities. It helps you stay consistent with classroom community building and makes life easier to have ready-to-use resources on hand!
Hey, if you loved this post, I want to be sure you’ve had the chance to grab a FREE copy of my guide to streamlined grading. I know how hard it is to do all the things as an English teacher, so I’m over the moon to be able to share with you some of my best strategies for reducing the grading overwhelm.
Достоинства пособия ГДЗ
Учебник и сопровождающий его решебник входят в методический комплект серии «Звёздный английский» с углублённым изучением иностранного языка. Какие характеристики присущи данному УМК: модульное построение, аутентичный материал о России, построение заданий в соответствии с требованиями международных экзаменов. Добросовестная работа с данным комплектом поможет семикласснику не просто поддерживать высокую успеваемость по английскому языку в текущем учебном году, но и получить глубокие основы знаний, которые позволят впоследствии планировать поступление в престижный вуз на Родине, или продолжить обучение за рубежом.
Ответы из решебника
105 Ice Breaker Questions for Teens
Use all or some of these good icebreaker questions for teens to get your students talking to each other.
And remember, the goal of these ice breaker questions for teens is to help students to find common ground with each other. You can emphasize this commonality by having students write down the connections they make to each person they talk to if you wish.
Personal / Life Icebreaker Questions for Teens
- What was your favorite game when you were a kid?
- What is your biggest hope for the future?
- What do you fear the most?
- If you could have dinner with anyone in the world, who would it be and why?
- What would people on social media say about you based on your posts?
- What is your favorite meme and why?
- What is the last song you sang out loud?
- What is your favorite quote?
- When you wake up in the morning, what are you most thankful for?
- If you could switch one thing about yourself, what would it be?
- Describe your perfect day.
- Would you want to be famous?
- What are you most likely to argue about?
- What are the top two songs on your playlist right now?
- Name three things you and I appear to have in common.
- If you could change anything about your childhood, what would it be?
- What is your greatest accomplishment?
- Which family member are you most proud of?
- Which family member are you closest to?
- If you could know the future, would you choose to find out?
- What would you change about your life, if anything, if you knew that you had a month to live?
- When are you most likely to cry?
- What do you take really seriously? Joke about?
- Which TV or movie character would you be friends IRL with?
- What is something you have always wanted to do, but have never done before?
- When you are at a party, where are you and what are you doing?
- What’s your most creative accomplishment?
- What do you want to be known for?
- What is your favorite memory?
- Who is your favorite vlogger?
- What show are you most likely to binge-watch?
- What is your favorite sport to watch?
- What is your favorite sport to play?
- What favorite project are you working on right now?
- What makes you happiest?
- Do you think the world expects too much of young people?
- In what ways do you think differently or the same as your parents?
- If you could move anywhere in the world, where would it be?
- How do you think the world will end?
- What is your dream car?
- What is your superpower?
Fill-In-The-Blank Icebreaker Questions for Teens
- I wish I knew _____________.
- I love it when _____________.
- If only, _____________.
- My motivation _____________.
- My parents _____________.
- I make the world _____________.
- When it rains _____________.
- Life is a _____________.
- I predict _____________.
- I sometimes imagine _____________.
- Beware the _____________.
- The most underrated invention is _____________.
- At 4:49 tonight, I will be _____________.
- I enjoy the little things in life, especially _____________.
- _____________ is priceless.
School-Related Ice Breaker Questions for Students
- What are your most and least favorite subjects?
- What do you like the most about your schedule this year?
- What are you most excited to do this school year?
- What clubs or activities do you participate in?
- If you could change one thing about our school, what would it be?
- Who was your favorite teacher?
- What is worth taking the time to understand on a deeper level?
- Tell me about the last thought-provoking text you read.
- What time do you wake up in the morning and go to bed at night?
- What is your favorite location in the school building?
This or That Good Icebreaker Questions for Teens
- Paper or plastic?
- Up or down?
- Real flowers or air freshener?
- Lemonade or Iced Tea
- Starbucks or Dunkin?
- Target or Walmart?
- Haircut or grow it out?
- Formal or informal?
- Noisy or quiet?
- Always honest or little white lies?
- Clean or messy?
- Pasta or steak?
- Book or Kindle?
- Memes or gifs?
- Rain or sun?
- Sleep or no sleep?
- Fortnite or COD?
- Dance or sing?
- Comics or manga?
- Bright colors or neutrals?
- Woke or ignorant?
- Goodbye or hello?
- Art or music?
- Imagination or reality?
- Movie at home or in the theatre?
- Pillow fight or water balloon fight?
- Popping bubble wrap or checking off items on a to-do list?
- Reddit or Tumblr?
- Gaming or social media?
- ROFL or LMFAO?
Silly Getting-to-Know-You Questions
- Would you rather pet a shark or stare down a tiger?
- Are you more like a bird or a squirrel?
- What makes the world go round?
- If you could design the ultimate treehouse, what would it look like?
- What book would you want to actually get lost in?
- What is between here and there?
- Which is better: finding a folded chip in the chip bag or a pencil with a really good eraser?
- What is better than sliced bread?
- If you had to re-make the world out of only one food, which one would you choose?
ГДЗ помогает в выполнении д/з
Английский уже достаточно давно стал одним из основных предметов. Поэтому требования учителей весьма строги и они ждут от учащихся полной отдачи. Но многие школьники не понимают, для чего им нужно изучать данную дисциплину. Их подход остается поверхностным и на уроках они часто отвлекаются. Из-за этого многие полезные знания проходят мимо. «ГДЗ по английскому языку 5 класс Учебник Баранова, Дули, Копылова, Мильруд, Эванс (Просвещение, 2023г.)» позволит ребятам разобраться в иностранном диалекте, повысить свою успеваемость и развить необходимые навыки.
Сборник пригодится пятиклассникам и для других целей:
- Сократить время на выполнение домашних заданий.
- Пополнить словарный запас.
- Проработать и устранить ошибки.
- Подготовиться к контрольным работам.
- Запомнить грамматические аспекты.
На уроках учителя стараются по максимуму осветить тему, но этого иногда бывает недостаточно для того, чтобы дети поняли ее. Некоторым нужно, чтобы с ними сидели и поэтапно объясняли каждое действие, кому-то требуется больше наглядных примеров. Каждый ученик сможет найти все необходимое в решебнике. С этим пособием изучение дисциплины будет легким и простым занятием.
WARM-UPS
1. HURRICANE: You have just experienced a very powerful hurricane. Talk to the other people in your class who also experienced the hurricane. What did you do the day before? What were your thoughts and feelings as the hurricane hit? Did the hurricane do any damage? What are you going to do from now?
2. MOTHER NATURE: In pairs / groups, talk about the power of nature. Have you experienced any of the following? What would you do in each of these situations?
|
|
3. CHAT: In pairs / groups, decide which of these topics or words are most interesting and which are most boring.
Have a chat about the topics you liked. For more conversation, change topics and partners frequently.
4. EMERGENCY: Spend one minute writing down all of the different words you associate with the word “emergency”. Share your words with your partner(s) and talk about them. Together, put the words into different categories.
5. HURRICANE TASKS: In pairs / groups, discuss the different tasks and duties the following people have when a deadly hurricane hits. What extra things do you think these people could do?
- The country’s leader
- The city mayor
- The head of the national weather forecast center
- Neighbors
- Police officers
- Fire fighters
- Coastguards
- TV news reporters
6. QUICK DEBATE: Students A think governments do enough to help disaster victims. Students B think governments need to do more to help disaster victims. Change partners often.
Ответ к заданию
1. Do hurricanes ever affect your country?
– Yes, hurricanes do affect my country. We have experienced several hurricanes in the past.
2. What other kinds of extreme weather cause problems?
– Apart from hurricanes, other kinds of extreme weather that cause problems in my country include tornadoes, floods, and severe thunderstorms.
3. Where would you go if there was an emergency in your town?
– In case of an emergency in my town, there are designated emergency shelters where people can go for safety. These shelters are usually schools or community centers that are equipped to handle emergencies.
ГДЗ Английский язык Учебник Starlight за 7 класс Баранова, Дули Углубленный уровень Просвещение 2017 ФГОС
Все ГДЗ по
Английскому языку
7 класс
Starlight
Семиклассники начинают знакомство с целым комплексом новых для них естественных и точных наук
Неудивительно, что основное внимание ученика направлено именно на них. В результате нередко возникает снижение успеваемости по другим, давно привычным дисциплинам
Впрочем, в необходимости английского языка вряд ли сомневается хоть один школьник. Поэтому ребята добиваются высоких результатов, работая под руководством надёжного виртуального репетитора «ГДЗ к учебнику, английский язык за 7 класс Баранова, Дули, Копылова Углублённый уровень (Просвещение)», который поможет не снижая качества знаний, быстро готовиться к занятиям.
AFTER READING / LISTENING
1. WORD SEARCH: Look in your dictionaries / computer to find collocates, other meanings, information, synonyms … for the words ‘gulf’ and ‘coast’.
- Share your findings with your partners.
- Make questions using the words you found.
- Ask your partner / group your questions.
2. ARTICLE QUESTIONS: Look back at the article and write down some questions you would like to ask the class about the text.
- Share your questions with other classmates / groups.
- Ask your partner / group your questions.
3. WHICH WORD? In pairs / groups, compare your answers to this exercise. Check your answers. Talk about the relationships between the correct and incorrect words. Were the words new, interesting, worth learning…?
4. VOCABULARY: Circle any words you do not understand. In groups, pool unknown words and use dictionaries to find their meanings.
5. STUDENT “HURRICANE” SURVEY: In pairs / groups, write down questions about hurricanes and natural disasters.
- Ask other classmates your questions and note down their answers.
- Go back to your original partner / group and compare your findings.
- Make mini-presentations to other groups on your findings.
6. TEST EACH OTHER: Look at the words below. With your partner, try to recall exactly how these were used in the text:
|
|
Текст раздела
The weather in the UK
The weather in the UK is well known for being cold and wet, but there is one thing that’s always hot and that’s the fashion! We spoke to three teenagers about their views on clothes and what they like wearing.
John (18): «I think I’m reasonably well-dressed. I usually wear comfortable clothes that show a little bit of individuality. I love skateboarding, so most days you’ll find me in very baggy jeans, trainers and a hoodie; that’s a sweatshirt with a hood for those of you who don’t know! I’m not really bothered about brand names or logos. I tend to stick to cheaper clothes that won’t rip when I fall off my skateboard!»
Amy (17): «I love keeping up with all the latest trends. It’s so easy to be fashionable these days as lots of top designers make clothes for the cheaper, high street shops. I spend too much time and money in all of them, but they are full of trendy, affordable clothes! So, what’s a girl supposed to do? Hit the shops of course!»
Lisa (18): «When it comes to fashion, I like to take my inspiration from many different places. Britain is a very multi-cultural place, so you see lots of different styles and trends all the time. I like picking up bargains at the street markets and second-hand shops. Then, I put these clothes together with things I have found on the high street. That way, I always stand out in a crowd! Young people today are so creative when it comes to fashion that pop stars are influenced by their style and not the other way round!»