Starlight 8 wb 1b

Гдз решебник рабочая тетрадь (углубленный уровень) английский язык 8 класс starlight баранова

Ответы упражнения[править | править код]

B1. What did the boy like to do in his childhood? — Не liked to listen to stories and put them in a small bag.2. What did the devoted servant discover while listening to a strange murmuring sound coming from the bag? — Не discovered that the stories wanted to punish his master.3. What did the voices from the story bag speak about? — They spoke about the ways to punish the boy.4. How did the servant save his master? — Не didn’t let his master eat the delicious-looking berries and cut the poisonous snakes in every comer of the room.5. What can happen to stories when they are put away? — They can get angry and punish people.C
1) The voices from the story bag were angry with the boy. They wanted to punish him.
2) Не knew that the berries were poisonous. He didn’t want his master to die.
3) Не wanted to save his master and knew that there would be a lot of snakes in the room.
4) Stories are told for people to know them. The more people know them the better.D
There once lived a rich family. They were nice, kindly and had only one child, a boy. The boy was cheerful and bouncy and loved to listen to stories told to him. And then he put the story he heard in a small bag. Soon the bag was full of stories. The boy grew into a handsome young man and decided to get married. The whole family were preparing for his wedding when a devoted. old servant heard a strange knocking. It was night. The servant lit a candle and looked around. He саше close to the bag. Without any doubt it was the bag of stones the young master had kept in his boyhood and had forgotten. The old servant listened to carefully and this is what he heard: “Listen, everyone,” whispered a voice, “the boy’s wedding is tomorrow. We have suffered for a long time in this bag, packed so closely and uncomfortably together. Now we must make the boy suffer.” “I shall turn into bright red berries by the road. I shall be poisonous, but shall look so beautiful that he will want to eat me. I shall kill him.” “And I shall become hundreds of very poisonous snakes. I shall hide in his room and when he and his young wife come in, I shall come out and he will regret that he had forgotten us.” The old devoted servant knew that he must help his master. The wedding ceremony was held then, and the couple returned to the young man’s house. The good old servant took his sword and walked in front of the young people into their room. The room was full of very poisonous snakes, they were everywhere, in every comer of the room. The servant struggled like mad and cut them into pieces with his sword. When there was no danger any longer, he told his young master the whole story. That is why, when stories are heard, they must never be put away to become angry and spiteful, but must always be shared with other people. In this way, they are passed from one person to another so that as many people as possible can enjoy them.Перевод:В
1. Чем нравилось заниматься в девстве мальчику? — Ему нравилось слушать истории и складывать их в мешочек.
2. Что обнаружил преданный слуга, когда слушал странное бормотание, которое доносилось из сумки? — Он обнаружил, что истории хотели наказать его хозяина.
3. О чем говорили голоса из сумки историй? — Они говорили о том, как можно наказать мальчика.
4. Как слуга спас своего господина? — Он не позволил своему хозяину кушать аппетитные ягоды и разрубил всех ядовитых змей в каждом углу комнаты.
5. Что может случиться с историями, если их не рассказать? — Они могут разозлиться и наказать людей.С
1. Голоса из мешочка истории обсуждали поведение мальчика. — голоса в мешочке историй были злы на мальчика. Они хотели наказать его.
2. Старый слуга не остановил лошадь и не собрал красных ягод для молодого человека. — Он знал, что ягоды ядовитые. Он не хотел, чтобы его хозяин умер.
3. Старый слуга взял меч и вошел в комнату перед своим господином. — Он хотел спасти жизнь своего хозяина, и знал, что там будет очень много змей.
4. Истории не должны передаваться другим. — Истории рассказываются людям, чтобы они узнали о них. Чем больше людей их знает, тем лучше.D (Перевод приведён выше)

Перевод текста[править | править код]

Мешочек историйправить | править код

Давным давно жила была богатая семья. Они были хорошие, добрые и заботливые люди, и у них был один ребенок, мальчик. Мальчик был веселым и бодрым и любил слушать всякие рассказы. Каждый раз когда он встречал нового человека, его глаза загорались с интересом и он говорил «Расскажите мне историю».

А затем он складывал историю в сумочку. Вскоре сумка была полна историями, и ему приходилось с трудом запихивать каждую новую историю туда. С каждой новой историей мешочек становился тяжелее и тверже.

Мальчик вырос красивым молодым человеком и решил женить. Вся семья готовилась к свадьбе, когда преданный слуга услышал странный стук в дверь. Была ночь. Слуга зажег свечу и огляделся. Он осмотрелся и прислушался внимательно и вскоре обнаружил, что звук исходил из мешочка, который весел на стене. Он подошел поближе к мешочку. Без всякий сомнений это был мешочек хозяина, который молодой хозяин хранил в своем отрочестве и забыл о нем

Старый слуга слушал внимательно и вот что он услышал: «Слушайте все» прошептал голос, «свадьба мальчика завтра. Мы страдали в течение длительного времени в этой сумке, здесь так тесно и неуютно вместе. Теперь мы должны заставить мальчика страдать».

«Да, я не против этого» сказал другой голос, «Я подумывал о том же самом. Завтра молодой человек поедет на лошадях, чтобы привести свою молодую жену. Мне нужно превратиться в ярко-красные ягоды на дороге. Я буду ядовитым, но буду очень красивым, что он захочет меня съесть. Я убью его».

«И я» другой голос сказал «должен его убить, если он этого не сделает. Я превращусь в сотни ядовитых змей. Я спрячусь в его комнате, и когда он и его молодая жена придет, я выйду и он будет сожалеть, что он совсем забыл про нас».

Старый преданный слуга знал, что он должен помочь своему хозяину. Рано утром следующего дня свадебный кортеж покинул дом и отправился по дороге. По пути они ехали через открытое поле, где росло много ярких ягод. Ягоды выглядели очень вкусно. «Подождите!» крикнул молодой человек, «остановите лошадей и соберите мне немного ягод». Но слуга не остановился. На самом деле он поторопил лошадей и сказал: «Эти ягоды. Вы можете найти их везде. Я соберу немного для вас позже».

Вскоре они добрались до дома молодой девушки. Церемония бракосочетания состоялась и пара приехала в дом молодого человека. Старый добрый слуга взял меч и пошел первым в комнату молодого человека. Комната была полна очень ядовитых змей, и они были по всюду, в каждом углу комнаты. Слуга из всех сил как сумасшедший разрезал их на куски мечом. Когда не было никакой опасности больше, он рассказал своему хозяину всю историю полностью. Вот почему, когда истории были услышаны, их не нужно убирать, чтобы не сердить и не злить их, и ими нужно делиться с другими людьми. Таким образом, они передаются от одного человека к другому, так чтобы их могли услышать как можно больше людей.

Spotlight 7 Test 4B (Module 4) ОТВЕТЫ

Spotlight 7 Test 4B (Module 4) + KEY to test (Английский язык 7 класс: Спотлайт Тест 4B Ответы) — цитаты Теста № 4 B с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 7 класса. Авторы: Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко, В. Эванс / М.: Просвещение. Цитаты использованы в учебных целях.

Часть 1. Только ОТВЕТЫ

A).    1‑interview      2‑cartoon      3‑news      4‑weather report      5‑Chat show.В).     6‑gossip      7‑music      8‑text messages      9‑fashion      10‑Horoscopes.С).     11‑ran off    12‑surprised      13‑broke      14‑off      15‑bravely      16‑up      17‑report      18‑advice      19‑exciting      20‑attractive.D).     21‑were you doing     22‑was working     23‑was taking     24‑were planning     25‑were studying.Е).     26‑played     27‑was travelling     28‑got dressed     29‑was cooking     30‑was riding     31‑did     32‑went     33‑passed     34‑found     35‑were you doing.F).     36‑С     37‑Е     38‑А     39‑В     40‑DG).     41‑Help Hearts     42‑A group of nurses.     43‑Over 1,000 people.     44‑It was sunny.     45‑£5,000 was raised./The hospital administrators decided to make it part of the hospital’s yearly calendar.H).     46‑3     47‑4     48‑6     49‑5     50‑2

Vocabulary

   A). Fill in the correct word/phrase.• news • interview • cartoon • documentary • weather report • chat show    В). Complete the sentences with the correct word.6 My mother often buys a popular magazine to read ….. • gossip…… about famous people’s lives.
7 The ….. • music……. programme plays all the latest hits.
8 Penny likes to send ….. • text messages…….. to her friends.
9 Helen buys She magazine for its …… • fashion…… tips.
10 …… • Horoscopes……….try to tell you what will happen in the future.

   C). Underline the correct item.11 The bear ran off/went off before I could take a photograph.
12 They were surprised/surprising to hear they won the prize.
13 That athlete attended/broke the world record once again.
14 The meat smells horrible. It has gone off/on.
15 James brave/bravely fought the lion.
16 It can be difficult to come on/up with new ideas.
17 What does the weather article/report say?
18 I like the fashion and beauty advice/strips in this magazine.
19 Sally loves watching the Sports Channel as it is very exciting/excited.
20 Fashion magazines are attractive/popular to teenagers.

Grammar

   D). Put the verbs in brackets into the Past Continuous.21 What …… were you doing.….. (you/do) yesterday afternoon?
22 I …… was working…… (work) on my computer all day Sunday.
23 Ian …… was taking…. (take) notes during the lesson.
24 We ….. were planning…….. (plan) to go to the cinema, but we stayed home instead.
25 The students ….. were studying……. (study) hard because they wanted to pass the exam.

   E). Put the verbs in brackets into the Past Simple or the Past Continuous.26 When I was young, I …… played…….. (play) in the school football team.
27 My uncle Jim …… was travelling…….. (travel) to Rome when I phoned him.
28 Steve …… got dressed…….. (get dressed), had breakfast and then went to work.
29 He ……. was cooking…….. (cook) when the lights went out.
30 David …… was riding…….. (ride) his bicycle while Kevin was skateboarding.
31 Dad ….. did……. (do) the washing up before mum came home.
32 We ….. went…….. (go) on holiday in July.
33 He …… passed……. (pass) the exam without difficulty.
34 A woman from Vancouver …… found…… (find) a bear in her kitchen.
35 The detective asked, “What …… were you doing……. (you/do) at the time of the robbery?”

Everyday English

   F). Choose the correct response.36 I broke my arm and can’t play in the match. – C Oh dear! I hope you get well soon.
37 Listen to this – George had a car accident! – E How dreadful! Was he hurt?
38 Did you hear about the giraffe that flew a plane? – A What a story! How did it do that?
39 I climbed Mount Everest. – В Wow! How long did it take you?
40 You won’t believe this. I found a wallet in the street. – D Really? Did you take it to the police?

Reading

   G). Read the text and answer the questions.
41 What was the name of the organisation that raised the money? – Help Hearts.
42 Who planned the event? – A group of nurses.
43 How many people took part? – Over 1,000 people.
44 What was the weather like during the event? – It was sunny.
45 What happened as a result of the event? – £5,000 was raised./The hospital administrators decided to make it part of the hospital’s yearly calendar.

Listening

   H). Listen to the reports. What are they about? Number them in the order you hear them.46 a new shopping centre … 3
47 a rescue … 4
48 a bank robbery … 6
49 school meals … 5
50 a sports event … 2

Вы смотрели: Spotlight 7 Test 4B (Module 4) + KEY to test (Английский язык 7 класс: Спотлайт Тест 4B Ответы) — цитаты Теста № 4 B с ответами из сборника контрольных заданий УМК по английскому языку серии «Английский в фокусе» для учащихся 7 класса. Авторы: Ю.Е. Ваулина и др./ М.: Просвещение. Цитаты использованы в учебных целях.

Перейти на страницу «Spotlight 7 test book.

Похожие ГДЗ Английский язык 8 класс

Решение

Предыдущее
Следующее

С «ГДЗ по английскому языку за 8 класс Рабочая тетрадь Баранова (Просвещение)» освоение языка станет продуктивней, а успеваемость в школе выше.

Английский для учеников восьмых классов

Изучение английского способствует развитию языковых, интеллектуальных и познавательных способностей школьников. Прививает любовь к родине, правовое сознание, уважительное отношение и толерантность к представителям иноязычной культуры.

  1. Популярные в Великобритании виды спорта.
  2. Изобразительное искусство.
  3. Одаренные дети.
  4. Современный кинотеатр.
  5. Мультфильмы.
  6. Знаменитые художники и писатели.

Для лучшего понимания и усвоения изучаемого теоретического материала, школьникам следует систематически выполнять практические упражнения, собранные в рабочей тетради.

Зачем нужен решебник

Не у каждого школьника имеется предрасположенность к изучению иностранных языков. Поэтому многим не удается самостоятельно справиться с домашним заданием. Сложные грамматические правила требуют вдумчивости и усидчивости. Приходится заниматься поиском вспомогательной информации, или прибегать к услугам дорогостоящих репетиторов. Но этого можно избежать, имея под рукой «ГДЗ по английскому языку за 8 класс Рабочая тетрадь Баранова К.М. (Просвещение)». ГДЗ помогут:

  • правильно выполнить домашку;
  • подтянуть успеваемость;
  • понять принцип выполнения упражнений;
  • уяснить пройденные темы, и приступить к изучению следующих;
  • проверить собственные решения;
  • выявить и восполнить пробелы в знаниях.

Решебник научит ребят выстраивать ответы на идентичные вопросы, по приведённым в нём шаблонам.

Что такое ГДЗ

В онлайн-решебнике содержатся верные ответы с подробными объяснениями на все задания рабочей тетради. Он прост в использовании благодаря удобной структуре. Его текст разбит по номерам страниц практикума.

Описание упражнения[править | править код]

A. Make sure that you know these words. Listen to the text «The Story Bag».B. Answer the questions.
1. What did the boy like to do in his childhood? 2. What did the devoted servant discover while listening to a strange murmuring sound coming from the bag? 3. What did the voices from the story bag speak about? 4. How did the servant save his master? 5. What can happen to stories when they are put away?C. Explain why:
1) the voices from the story bag discussed the boy’s behaviour; 2) the old servant didn’t stop the horse and didn’t go to pick red berries for the young man; 3) the old servant took a sword and walked into the room in front of his master; 4) stories should be shared.D. Tell the story to your friends.

The Story Bagправить | править код

There once lived a rich family. They were nice, kindly and caring people and had only one child, a boy. The boy was cheerful and bouncy and loved to listen to stories told to him. Whenever he met a new person, his eyes lit up with interest and he used to say, “Tell me a story.”

And then he put the story he heard in a small bag. Soon the bag was full of stories, and he had to push hard to get each new story in. With each new story the bag got heavier and firmer.

The boy grew into a handsome young man and decided to get married. The whole family were preparing for his wedding when a devoted old servant heard a strange knocking. It was night. The servant lit a candle and looked around. He looked and listened carefully and soon discovered that the sound was coming from the bag hanging on the wall. He came close to the bag. Without any doubt it was the bag of stories the young master had kept in his boyhood and had forgotten.

The old servant listened to carefully and this is what he heard: «Listen, ev​eryone,» whispered a voice, «the boy’s wedding is tomorrow. We have suffered for a long time in this bag, packed so closely and uncomfortably together. Now we must make the boy suffer.»

«Yes, I don’t mind that,» said another voice, «I have been thinking the same thing. Tomorrow the young man will leave on horseback to bring home his young wife. I shall turn into bright red berries by the road. I shall be poisonous but shall look so beautiful that he will want to eat me. I shall kill him.»

«And I,» another voice said firmly, «shall kill him if you don’t. I shall be​come hundreds of very poisonous snakes. I shall hide in his room and when he and his young wife come in, I shall come out and he will regret that he had for​gotten us.»

The old devoted servant knew that he must help his master. Early next morning the wedding procession left the house and set off along the road. On the way they came to an opened field where a lot of bright berries were grow​ing. The berries looked delicious. «Wait!» the young man called out. «Stop the horse and pick me some of these berries.» But the servant did not stop. In fact, he made the horse hurry on and said, «Oh, those berries. You can find them everywhere. I shall pick some of them later.»

Soon they reached the young girl’s home. The wedding ceremony was held then, and the couple returned to the young man’s house. The good old servant took his sword and walked in front of the young people into their room. The room was full of very poisonous snakes, they were everywhere, in every corner of the room. The servant struggled like mad and cut them into pieces with his sword. When there was no danger any longer, he told his young master the whole story.

That is why, when stories are heard, they must never be put away to be​come angry and spiteful, but must always be shared with other people. In this way, they are passed from one person to another so that as many people as possible can enjoy them.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Знания Online
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: