30 урок 8. учебник, упр. 3, с. 28. песня «барни любит рассказывать сказки» (“barney likes telling tales

1 The song Hello  Lesson 2 I like Minnie 2The song Barney likes telling tales Lesson 8 Angelina likes dancing 3 The Rainbow song  Lesson 10

Lesson 24. Who are you? (Урок повторения) Страница 82 — 84

Урок 24. Кто ты?

Упражнение 24, с. 82

1. Приближается Рождество. Герои разных сказок собираются на бал-маскарад и готовят себе костюмы.

1) Кем представляется Злая ведьма?Что она говорит о себе и своих друзьях?

2) Какая ведьма на самом деле? Используйте подходящие слова из рамочки.

Упражнение 2, с. 83

2. Незнайка выбрал себе маскарадный костюм.1) Послушайте и скажите, в костюме какого героя Незнайка придёт на маскарад.

Hi, I’m a merry little bear.I’m kind and funny.I like honey.My friends are a little pig and an owl.We like playing together.

Winnie the Pooh.

2) Как вы думаете, почему Незнайка выбрал костюм этого персонажа?Используйте подходящие слова из рамочки.

Упражнение 4, с. 84

4. Let’s play! Давайте поиграем в игру «Кто ты?». Скоро Новый год. В костюме какого сказочного героя вы хотели бы прийти на маскарад? Представьтесь от имени этого героя так, чтобы ваши друзья догадались, кто это.

FRIENDSHIP HELLO SONG

“Hello My Good Friends” 

Hello, my good friends. 

How are you today? 

Come and sing a song with me, then let’s run and play.

I usually repeat the song three, maybe four times. And once the kids know the song, you can walk around the circle or you can use it as a mixer and have the students walk around and sing. Hello, my good friends. How are you today? 

As I look at everyone and then you time again to sing the song three times.

By the time they get done singing on the third time, they have to be in their spot. And it’s just a fun little game. I break her name song You can do it the beginning of music class and it just works great for first, second and third grade.

This freebie goes with the Hello Songs Video

CIRCLE TIME SONGS

Are you ready to learn the names of your classmates? Sing this hello song and name game in your preschool and kindergarten circle time classes.

Singing songs and playing games will help your children learn and grow.

 Movement and music helps the brain make important learning connections.

 Sing, Play and Move with Sing Play Create in your classroom everyday to foster creativity and classroom culture.

The freebie includes the lyrics and a get to know you activity.

The same video has two hello songs and name game activities.

Lessons 3 — 4. I’m nice! Стр. 14 — 17

Уроки 3-4. Я хороший!

Упражнение 1, с. 14

1. В Параде, посвящённом Дню благодарения (Macy’s Thanksgiving Day Parade), участвуют самые популярные в Америке герои сказок, мультфильмов и телепередач.

Как зовут этих персонажей? Кто из них участвовал в Параде?

Упражнение 5, с. 16

5. Микки Маус чаще других принимал участие в Параде. Герои разных сказок хотят с ним познакомиться. Как они говорят о том, кто они и как их зовут?

Упражнение 6, с. 17

6. Микки Маус, Пусси Кэт и Стюарт Литл хотят участвовать в Параде. Что они могли бы сказать о себе, чтобы их выбрали участниками Парада?

Mickey Mouse:

Pussy Cat:

Stuart Little:

Unit Starter Grade 2: Hello! – Lesson 1

1. Task 1 Lesson 1 Starter class 2

Listen, point, and repeat (Listen, point and repeat)

Click here to listen

Tapescript

– Rosy

– Tim

– Billy

– Miss Jones

Translation

– Rosy

– Tim

– Billy

– Miss Jones

2. Task 2 Lesson 1 Starter Grade 2

Listen and sing (Listen and sing)

Click here to listen

Hello, Rosy. Hello, Tim. Hello, everyone.

Hello, Billy and Miss Jones. Come and have some fun!

Tapescript

Hello, Rosy. Hello, Tim. Hello, everyone.

Hello, Billy and Miss Jones. Come and have some fun!

Translation

Hello, Rosy. Hello, Tim. Hello everyone.

Hello, Billy and Miss Jones. Come and have fun together!

3. Task 3 Lesson 1 Starter Grade 2

Listen and read (Listen and read)

Click here to listen

Tapescript

1. A. Hello. What’s your name? (Hello. What’s your name?)

B. My name’s Rosy. (My name is Rosy.)

C. And my name’s Tim. (And I’m Tim.)

2 A. Hello, classes. My name’s Miss Jones. Oh! Who’s this? (Hello, class. My name is Jones. Who is this?)

3. C. He’s Billy. (He’s Billy.)

A. Hi, Billy. How old are you? (Hello Billy. How old are you?)

4. D. I’m sorry. Come on, Billy. (I’m sorry. Come here, Billy.)

E. I’m two. (I am 2 years old.)

A. Goodbye! (Goodbye!)

4. Practice

A. Make questions for the answer (Make questions for the following answers)

first. ……………..

My name’s Rosy.

2. …………………………

I’m four.

3. ……………..

He is Billy.

B. Add one letter to complete these following words (Add one letter to complete the following words)

first. Goo…bye!

2. N…me

3. R…sy

4. Bi…ly

5. Jo…es

5. Conclusion

– At the end of this lesson, the children got to know new friends Rosy, Tim, Billy and Ms. Jones. Please practice listening to the songs and practice pronouncing Rosy, Tim, Billy and Miss Jones as well as the dialogues in the lesson to remember the names of these characters.

In addition, you should keep the following important points in mind:

a. Vocabulary

  • name: name
  • hello = hi: hello
  • goodbye: goodbye

b. Structure

– Ask name:

What’s your name?

There are two ways to answer:

⇒ I’m …………

⇒ My name is ………….

Eg

What’s your name? (What’s your name?)

I’m Pediatric. (My name is Nhi.)

My name is Pediatric. (My name is Nhi.)

– Ask age:

How old are you? (How old are you?)

I’m five. (I’m 5 years old.)

.
=============

Lesson 23. There is a river in my village. Ответы к странице 79 — 81

Урок 23. В моей деревне есть река

Упражнение 1, с. 79

1. Покахонтас считает, что в её деревне есть всё, что должно быть у настоящих индейцев.1) Как она говорит о том, что есть у неё в деревне?

2) Что ещё есть в деревне Покахонтас? Как она об этом говорит?

3) Рассмотрите рисунок на с. 79 и скажите, сколько предметов, животных и птиц есть в деревне Покахонтас.

Упражнение 3, с. 80

3. Знакомый Покахонтас Джон Смит жил в Лондоне.1) Рассмотрите картинку, на которой изображён Лондон 17-го века.2) Покахонтас расспрашивает капитана Смита о Лондоне. Чем отличается деревня Покахонтас от Лондона?

3) Почему Покахонтас хочет увидеть Лондон?

KINDERGARTEN HELLO SONG

When I first started teaching music, I learned that it was important not to teach the same thing to too many grade levels. Otherwise I just got too bored.

I ended up creating a different hello song for each grade level. I actually combined four, five and six into one song because of the teaching situation that I had, but the K through fourth grades had a different song.

That meant at the beginning of the year, the new first graders coming in from kindergarten would learn a new song. It actually really helped to streamline my lessons. It meant I didn’t have to come up with a new hello song every year or two. 

I had a specific song for kindergarten, first grade, second grade, third grade, and four or five six were one song that I used that really helped with streamlining my lessons.

So these next songs I’m going to share are those songs that I made up. I found that in kindergarten that the students weren’t really even sure what their personal space was. 

So I  took a simple song called This is the Way we, you know, Wash our Hands or This is the way we march our feet and I just wrote some new verses.

I started at the top of the body and worked my way down.  This helped calm the students and helped them transition to music class.

It also helps them learn about their body, personal space and singing voice.

This is the way-

Nod my head

Pat my cheeks

Tap my shoulders

Finally, touch my toes.

You can check out the preview on TpT.

Music Class Hello Song: “This is the Way We Say Hello”

Lessons 25 — 26. I am a Christmas Elf! (Урок повторения) Страница 85 — 86

Уроки 25-26. Я рождественский эльф!

Упражнение 2, с. 85

2. В оленьей упряжке Санта Клауса есть вожак. Чтобы узнать его имя, выполните задание.Прочитайте пары предложений. Обведите букву рядом с правильным предложением и впишите эти буквы в клеточки справа

Упражнение 3, с. 86

3. Let’s play! Давайте поиграем в игру «Волшебное письмо Санта Клаусу».1) Что рассказывают дети в письмах Санта Клаусу? Бросьте кубик, число укажет вам на номер колонки в таблице на странице 87. Слова из этой колонки вы должны подставить в соответствующие предложения в письме.

Упражнение 4, с. 88

4. В рождественские праздники принято рассказывать разные истории. Попробуйте рассказать историю про кота Тома, который очень любит смотреть телевизор.

Учебник II часть

Урок 29

Lesson 29. I’m Peter Pan! 

Упражнение 1. Питер Пэн — один из самых любимых сказочных героев детей во всём мире. Он настолько знаменит, что во многих городах ему установлены памятники.1) Как выглядит самый первый памятник Питеру Пэну и где он находится?

2) Почему Хелен любит памятник Питеру Пэну? Что ещё вы узнали из её рассказа?

Listen to Helen’s story about the statue of Peter Pan:

I like Peter Pan. He is my favourite character. The Peter Pan Statue is in Kensington Gardens in London. Kensington Gardens is a big park. There are a lot of big green parks and gardens in London. But I like Kensington Gardens most of all. The Peter Pan Statue is very nice. Peter Pan plays his pipes. And his friends — birds, rabbits, mice and fairies are all around him.

Helen likes Peter Pan. Peter Pan is her favourite character.Kensington Gardens is a big park.There are a lot of big green parks and gardens in London.Helen likes Kensington Gardens.

Упражнение 3, с. 8

3. Памятник Питеру Пэну не единственный памятник, посвящённый сказочному герою. Познакомьтесь ещё с одним памятником. Кому он посвящён и где находится?

This is the Alice in Wonderland Sculpture. Alice is with Mad Hatter and March Hare. The sculpture is in Central Park. Central Park is very  big and wonderful. It is in New York. New York is a very big city in America.

Упражнение 5, с. 9

5. In your culture. Скульптуры каких сказочных персонажей можно увидеть на Манежной площади в Москве? Из какой они сказки?

GOOD MORNING HELLO SONG

You can tell by now that I think all those songs are an important part of music class.

 I just found they were a great transition activity. I think that’s why they worked for me. 

They help get the kids in, get them singing and moving, and then after we sing our Hello song, I always sing the student names and have them echo back to me.

And when I sing their name, that would be their cue to sit down and help us echo sing all of the names. I just found it solved a lot of problems in classroom management because it let them know that this is the way we do things. We repeated it every class time. I honored everyone by singing their names, and showed my respect to each student.

Music Class Hello Song: “Hello, Hello Good Morning to You”

Учебники 2 класс

  • Spotlight 2 (Английский в фокусе. 2 класс) Книга для родителей. Быкова Н.И., Поспелова М.Д.
    (530)

    Данный сборник поможет и детям, и родителям! Он содержит комментарии к устным и письменным упражнениям, советы и рекомендации по их выполнению, а также ключи к заданиям учебника и рабочей тетради учебно-методического комплекта серии «Английский в фокусе» для 2 класса общеобразовательных организаций.  СодержаниеLet’s go! 4My Letters! 5Вводный…

  • Spotlight 2 (Английский в фокусе. 2 класс) Языковый портфель. Быкова Н.И., Дули Д. и др.
    (488)

    Этот языковой портфель был создан для того, чтобы помочь ребенку изучать английский язык. Дети сами могут решать, что в него включать. В портфели входят работы, выполненные в школе и дома. На практике портфели могут включать проекты или другие примеры письменных работ, компьютерные диски, видеокассеты, аудиокассеты, отзывы учителей или даже…

  • Starlight 2 (Звездный английский. 2 класс). Test Booklet (Контрольные задания) Баранова К.М., Дули Д. и др.
    (647)

    Линия УМК «Звездный английский (2-4 классы)» Сборник контрольных заданий включает контрольные задания в двух вариантах, которые выполняются по завершению работы над каждым модулем учебника. Помимо этого, в сборнике дается материал для промежуточного контроля и итоговая годовая контрольная работа. Здесь же помещены ключи ко всем заданиям…

  • Starlight 2 (Звездный английский. 2 класс). Книга для родителей. Мильруд Р.П., Суханова О.Н.
    (478)

    Пособие содержит комментарии к упражнениям, рекомендации по работе с изучаемым материалом учебника и рабочей тетради учебно-методического комплекта «Звёздный английский» для 2 класса общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского языка и ключи к упражнениям этих компонентов. Пособие предназначено для всех желающих…

  • Starlight 2 (Звездный английский. 2 класс). Сборник упражнений. Сахаров Е.В. и др.
    (642)

    Сборник упражнений является дополнительным компонентом УМК серии «Звёздный английский» для 2 класса общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского языка. Сборник содержит разнообразные задания и упражнения к каждому модулю учебника, направленные на развитие навыков письменной речи и на повторение изученного…

  • Английский язык. 2 класс (углубленное изучение) В 2 ч. Верещагина И.Н, Бондаренко К.А, Притыкина Т.А.
    (555)

    Линия УМК «Верещагина И.Н. (1-4 классы)» Технология обучения английскому языку по этому учебнику основана на принципах коммуникативной направленности и принципа устного опережения. Учебник содержит тексты для развития различных видов чтения, упражнения, направленные на освоение грамматики и лексики, занимательные задания, а также страноведческий…

  • Английский язык. 2 класс. Грамматический справочник с упражнениями. Кузовлев В.П., Пастухова С.А. и др.
    (482)

    Линия УМК «Кузовлев В.П. (2-4 классы)» Данный грамматический справочник является одним из компонентов учебно-методического комплекта «English 2». Справочник можно использовать как самостоятельное пособие по изучению грамматики английского языка, и как дополнительное пособие в помощь родителям, желающим помочь ребенку в более глубоком усвоении…

  • Английский язык. 2 класс. Книга для учителя. Кузовлев В.П., Перегудова Э.Ш. и др.
    (461)

    Книга для учителя содержит общую характеристику УМК, описывает цели и задачи обучения, организацию процесса коммуникативного обучения иноязычной культуре, а также даёт подробные методические рекомендации работы с упражнениями в зависимости от уровня подготовки учащихся, ключи к упражнениям. Приложение включает тематические карты к каждому циклу…

  • Английский язык. 2 класс. Книга для чтения. Тер-Минасова С.Г., Узунова Л.М. и др.
    (460)

    Книга для чтения является обязательным компонентом учебно-методического комплекта по английскому языку. Она тематически связана с Учебником, включает тексты, соответствующие возрастным особенностям, интересам учащихся и уровню их языковой подготовки на иностранном языке. Кроме того, в ней представлены различные упражнения тренировочного и…

  • Английский язык. 2 класс. Поурочные планы к учебнику Биболетовой М.З.
    (461)

    В пособии представлены подробные сценарии уроков английского языка во 2 классе для учителей, работающих по учебно-методическому комплекту М.З. Биболетовой и др. «Enjoy English» (Обнинск: Титул). Кроме того, педагог найдет здесь методические рекомендации по организации работы и отдыха школьников, оригинальные варианты проверки усвоения материала:…

Lesson 16. I like English! (Урок повторения) ГДЗ к странице 54 — 56 учебника

Урок 16. Мне нравится английский!

Упражнение 1, с. 54

1. In your culture. На уроках английского языка вы научились рассказывать немного о себе и своих друзьях. Помогите героям русских сказок представить себя и своих друзей.1) Вставьте пропущенные слова из рамочки.

Упражнение 2, с. 55

2. У Чарли Брауна есть питомец.1) Соедините правильно части предложения, и у вас получится рассказ о Чарли и его питомце.

Упражнение 3, с. 55

3. Коту Леопольду понравилась деревня Маусленд. Чтобы найти там друзей, он написал письмо в газету. Его друзья перевели письмо с русского на английский, но допустили пять ошибок.Какие ошибки они сделали и почему? Напишите правильно предложения, в которых есть ошибки.

Lesson 21. Are you good at foootball? ГДЗ страница 72 — 75

Урок 21. Вы хорошо играете в футбол?

Упражнение 1, с. 72

1. Олимпийские игры бывают летними и зимними. Какие из этих видов спорта летние, а какие зимние?

Упражнение 2, с. 73

2. Бывают талисманы зимних и летних Олимпийских игр.1) Какие вопросы Хелен и Майк задают Иззи, чтобы узнать, талисманом зимних или летних Олимпийских игр он является?

2) Удалось ли Хелен и Майку отгадать, талисманом каких игр является Иззи? Как они об этом говорят?

Упражнение 3, с. 74

3. Посмотрите на олимпийский талисман по имени Рони.1) Расспросите его и выясните, кто он, какими видами спорта занимается и какую часть света представляет.

2) Скажите, талисманом летних или зимних Олимпийских игр является Рони?

Упражнение 4, с. 75

4. Расспросите Иззи, талисманом каких Олимпийских игр является Олли, Сид и Милли.

Lessons 6 — 7. Angelina is a talented ballerina! Стр. 22 — 25

Уроки 6-7. Ангелина — талантливая балерина!

Упражнение 1, с. 22

1. Герои сказок и мультфильмов живут в самых разных странах, городах и деревнях.Как вы думаете, кто из этих героев живёт в деревне Маусленд?

Упражнение 5, с. 23

5. В сказочной деревне Маусленд живут мышки.1) Какие мышки там живут, по мнению детей, которые читали эту сказку?

Упражнение 6, с. 24

6. Ангелина, участница Парада, — особенная мышка. Что в ней особенного? Выберите подходящие предложения.

Упражнение 7, с. 24 — 25

7. In your culture. Коротышки (Mites), живущие в Зелёном и Цветочном городах, тоже особенные и очень разные. Какие они?

HELLO SONG AND GAME

Easy game you can play with preschool and kindergarten children.

  • Stand in a circle.
  • Everyone pats their knees.
  • Have the students echo chant.
  • Clap your hands.
  • Stomp your feet.
  • Say your name.
  • Take a seat.

Or,

Feel the beat!

This activity is great to get everyone clapping and moving on the beat.

If you’re using this for the first time or if you like, they can be in their circle and you’re going to go around and you’ll just say it to two or three students to teach everyone the song. 

Then you can do it with the whole class where you could have them go in order around the circle. 

So everyone would say, Clap your hands, everyone echoes you, clap your hands, everyone stomp your feet, everybody stomp their feet.

And then. Student Number one, we’re going to say, Say your name. And, student Number one says Sandra. And then everybody says, Feel the beat, Feel the beat. And you can have them pat or clap to feel the beat.

There’s some modifications you can do with that chant. 

You can have everyone sit down and pat the beat, or, Clap your hands, jump up, stomp your feet, say your name, and they can just turn to their neighbor and say their name just for a quick game.

 And then you could say, take a seat and then have everybody quickly sit back down.

 This hello song and activity is also a great way to help students transition from walking in line to the music room.

Name Game Chant and Song with Activities: “Clap Your Hands” PreK-1st Grade

HELLO SONG WITH BODY PERCUSSION

Everybody say Hello is also a body percussion activity and we’ve got that on the Sing Play Create YouTube channel 

Children’s Hello Song| Body Percussion Activity| Elementary Music Activity| Sing Play Create

Sing the fun children’s hello song and play the body percussion in your elementary music classes.

I like to use it as a transition activity.

Students can walk into the music room and sing and move before class even begins.

Challenge them to be on their spots before the song ends.

It makes starting class easy.

Helps students get into “music land”.

Gives them a chance to move in between classes.

HELLO HELLO WHAT’S YOUR NAME?

Hello, Hello! What’s Your Name?

Name Game

“Hello, Hello! What’s Your Name?” 

Is also in that compilation video. And it’s really cute.

 It goes, Hello, hello, what’s your name? 

And then the student sings. My name’s Sandra. That’s my name. 

And then everybody sings, Hello, Sandra, How do you do? 

And then everybody sings together. It’s so nice to meet you. And they all point to each other.

This is also a good mixer activity. Once they sing the song all the way through, you can have them do it with each other walking around and they’re singing to each other. Put them in pairs.

  • ‘Hello. Hello. What’s your name?’ 
  • And then the other person says, ‘my name’s Sandra’, that’s my name’. 
  • 1st student: ‘hello, Sandra, how do you do?’ 
  • Together they sing ‘It’s so nice to meet you!’

After they learn how to do it in pairs, you can take it another level up. You can have two circles, so you’re going to have one circle on the inside and they’re going to face everyone on the outside of the circle.

And when they sing the song, they’ll face one person. And then at the end of that, the middle or the outside, you could choose. But the middle people, they just move one spot over.

So eventually everyone will move around and sing with everyone else in the class.

 It works really great for third, fourth and sometimes fifth graders.

Hello songs and name games help everyone have fun. These hello and name games are to help children learn how to introduce themselves, say hello and learn names. 

Use this Hello song for children and the name game as well as goodbye song at the end for 9 minutes of music class and circle time fun. 

TIME OF EACH ACTIVITY IN THE CIRCLE TIME SONGS VIDEO

  • Hello My Good Friends
  • Hello, Hello!  What’s Your Name? 
  • Scarf Movement 
  • Calm Down 
  • Name Game 
  • The More We Get Together 
  • Goodbye My Friends Goodbye

Sing this easy to learn goodbye song in your classes to build friendships between your students. Sing along with the video or Mp3 tracks, color the friendship sheet, read the lyrics on the pocket chart strips and presentation.Teach students what it means to be a friend using the posters and flashcards.

Building a classroom of friends helps children developmentally and will help with your classroom management too.

This is a fun and engaging song Best for PreK-2nd Grade.

Goodbye Song for Circle Time, Kindergarten Classes, Music

Goodbye Song can be changed to be “Hello My Friends, Hello”.

Music Class Hello Song: “Hello My Good Friends” Video, Mp3 Tracks

Conclusion

– At the end of this lesson, the children got to know new friends Rosy, Tim, Billy and Ms. Jones. Please practice listening to the songs and practice pronouncing Rosy, Tim, Billy and Miss Jones as well as the dialogues in the lesson to remember the names of these characters.

In addition, you should keep the following important points in mind:

a. Vocabulary

  • name: name
  • hello = hi: hello
  • goodbye: goodbye

b. Structure

– Ask name:

What’s your name?

There are two ways to answer:

⇒ I’m …………

⇒ My name is ………….

Eg

What’s your name? (What’s your name?)

I’m Pediatric. (My name is Nhi.)

My name is Pediatric. (My name is Nhi.)

– Ask age:

How old are you? (How old are you?)

I’m five. (I’m 5 years old.)

HELLO MOVEMENT SONG

One of my favorite hello songs is called Everybody Say Hello. It’s on our Sing Play Create YouTube channel and it goes like this.

“Everybody Say Hello”

Hello Song for Children |Morning Dance Song| Action Song |Preschool | Kindergarten |Sing Play Create

If you like that song, you can use the YouTube video, but if you want the literacy activities and get to know activities, you can head on over to the links at the TPT store and get the product and use that in any classroom.

Classroom Hello Song: “Everybody Say Hello” Video & Activities Pre-K – 2nd Grade

If you are looking for a hello song with movement, your students will love this Hello Song for Children. It’s packed with easy actions and is upbeat.  

Perfect for Circle time, Morning Meetings and Kindergarten music classes. 

Action songs are a great way to wake up little bodies and get ready to learn.  

HELLO SONGS

This is a super simple song that you can sing in your music classes as well as in a preschool music class. 

“Hello Tommy”  Sung to the tune of “Are You Sleeping”.

  • Hello Name
  • Echo
  • How are you?
  • Echo
  • Stand and wave hello!
  • Echo
  • Then sit down.
  • Echo

At the beginning of the school year, students may not know to sit down after they sing their name. But that’s okay.You’re learning the names, but more importantly, everybody’s learning each other’s names and it makes everybody feel special. 

If there’s a child that doesn’t want to stand, that’s okay. Try and get him to at least wave. If they don’t want to stand and say hello, wave. They can just sit in their seat later. You can have all the students tap their knees and sing the song.

Just keep the song going. You can go nice and slow, so that everyone will eventually sing and stand, wave and then sit down.

This is part of an elementary classroom songs resource with other classroom songs to line up, learn names, transition and celebrate birthdays.

Elementary Classroom Songs: Lining Up, Hello, Name, Transition, Birthday

Elementary Classroom Management Songs, Games, and Rules K-3: Back to School

Create the perfect elementary classroom culture through songs, chants and rules. 

With a focus on manners and classroom community, you’ll have all the tools you need at your fingertips all year long.

This song is also on the Sing Play Create Kids Music Channel, and it’s the first song in a compilation of Hello songs and Get to know You activities. 

SING AND PLAY A NAME GAME

“The More We Get Together” I like this song as a transition activity.

Have students move to their spots and begin to do the body percussion and sing along.

You can use the video to teach them the song and actions.

Later they can sing alone or with piano.

After they sing the song continue with “there’s ‘name’ and ‘name’”.

At the beginning of the year there may be students who are shy and don’t want to say their names.

One thing I’ve done that worked well is I used the class lists.

I sing the names and ask them to wave as I sing the name.

The next class time I have the students echo me.

Then, on the 3rd class time I ask the students to sing their name and we go around the circle.

This hello song and name game activity helps build that classroom community and respect that you want in your 3-5th grades.

Then you can add in some body percussion.

With the upper elementary students you can have them make up patterns to go with the song.

Make only one change per class time and review as needed.

You can use the song all year long by coming up with ways to challenge the students.

Try using instruments, playing an Ostinato, barred instruments, choosing student leaders, students can work in groups to create body percussion.

Children’s Game Song “The More We Get Together”| Friendship Song| Nursery Rhyme| Sing Play Create

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Знания Online
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: